Cuma, Ocak 28, 2011

Ender Sarac- Ruhsal Gelişim ve Kader

Ender Sarac "Ruhsal Gelişimimiz ve Kader" adlı Kitabında Allah'ın 99 ismi Esmaü'l-Hüsna'yı zikretmenin bir enerji tekniği
olduğunu söyleyerek bütün dikkatleri üzerine çekti. Saraç, kitabında Esmaü'l
-Hüsna'nın insanın ruhsal gelişimine nasıl katkıda bulunduğunu yazıyor.
Kendini biraz katı ve merhametsiz hissedenlere "...Er Rahim" ve "Er Rahman",
aşırı sinirli olanlara "El Halim", yaşamında sevgi ve muhabbet az olanlara "
Ya Vedud", nereye gideceğini bilemeyenlere "El Hadi", içinden çıkılamayan
bir durum karşısında "El Vekil" ismini zikretmelerini söylüyor.
Ayrıca her burcun etkilendiği isimlerin neler olduğunu anlatıyor. Mesela
İkizler burcunun baskın isimleri; Es Semi, Eş Şehid, El Mukaddim, El Basir.
Tıp fakültesinden yeni mezun olduğunda doktorluğun sadece 'reçete yaz,
tahlil iste' gibi eylemlerden ibaret olmadığını düşünerek araştırmaya
başlayan Saraç, "Başka bir derinliği vardır diye hissediyor, hatta
biliyordum. Ama çok gençtim, yeterince bilgim yoktu. Bu nedenle adını
koyamıyordum." diyor. Saraç, 18 yıllık bir çalışmanın ürünü olan kitabı
için, "İçimde uyanan ve tecrübelerimle geldiğim noktanın kaleme dökülmüş
halidir." yorumunu yapıyor. Saraç, kitabının ne dini ne de siyasi bir
çalışma olmadığını söyleyerek aslında akılda soru işareti bırakıyor. Çünkü
bir Müslüman için esmaları zikretmenin ilk amacı Allah'ın rızasını kazanmak.
"Zikri ve esmaları dinden bağımsız bir şey gibi insanlara sunmak doğru mu?"
sorumuza şöyle açıklık getiriyor: "Dinden soyutlamıyorum. Bu evrensel bir
bilgidir. İnsanlığa yararlı olabilecek enerji inanç sistemimizde var.
Bırakın pek çok insan bunların tadını alsın. Şifasını, nurunu öğrensin.
Ondan sonra seçimi kendi yapsın. Pek çok insanın ulaşamayacağı ve
giremeyeceği yerlere belirli bir anlatım tekniğiyle ben girdim. Bu kitap
Türk toplumuna iyi bir hizmettir. İnsanlara hissedebileceği ve anlayacağı
dilden ikram yapmak lazım. Sonuçta ben de bazı şeyleri nasıl yapacağımı
hissediyorum." diyor. Ender Saraç, yoga, meditasyon gibi Batı toplumlarında
çok popüler olan tüm enerji tekniklerini denemiş hastalarının,
"En büyük teknik nedir?" sorusuna,
"Kalben tam teslim olarak yaşamak." cevabını veriyor.
Ayete'l-Kürsî'nin koruyucu etkisi bilimsel olarak ispatlanacak
Ender Saraç, artık dünyada her şeyin bilimsel ve teknik şeylerle
açıklandığını ve bunun aslında en ileri teknolojinin kaynağı olan El Alîm
esmasının tecellisi olduğunu belirtiyor.
Saraç, "Ayete'l-Kürsî, Felak ve Nas sûreleri okunduğunda insanın
aurasınınkalınlaştığı yani insanın korunduğu, çok kısa süre içinde
birtakım ince
aletlerle tespit edilecek. Nazar diye bir enerji olduğu ve nazara karşı bazı
sûrelerle korunmanın insanın aurasını genişlettiği bilimsel olarak
açıklanacak." diyor.
Ender Saraç'a göre;
* İnsanoğluna indirilmiş en son ve bir üst modeli gelmeyecek tek yazılım
programı Kur'an-ı Kerim. Kur'an'da insana şifa verecek pek çok bilgi var.
Devamını Gör

Hiç yorum yok: